piątek, 21 lutego 2014

Obiektyw szerokokątny.

Jakiś czas temu kupiłem aparat. Tani był. Miał być bo to ma być aparat do kieszeni, na imprezę na rower. Jest mały i mobilny. Jednak zachciałem czegoś więcej. Postanowiłem wykonać obiektyw szerokokątny. Poszukałem poszukałem. Da się. O to co bedzie nam potrzebne:

  1. Soczewka wklęsło wypukła. Koniecznie "-" (minusowa). Mi udało się dostać stara soczewkę szklana -10,5D. Musimy mieć na uwadze że przy powiedzmy -20D aparat kompaktowy możne sobie nie poradzić z łapaniem ostrości. 
  2. Rurka PCV.
Sprawa łatwa. jedyne co musimy zrobić to przyciąć rurkę i zamontować soczewkę. Sprawdzamy sobie wcześniej jaka musi być odległość soczewki od obiektywu. Na sucho. Zaznaczamy na rurce i ucinamy. Ja soczewkę wtopiłem w rurkę. Zagrzałem końce rurki i wygiąłem je do środka tworząc pierścień. 






PORÓWNANIE

Poniżej zdjęcia zrobione z obiektywem i bez. Te same nastawy. Ta sama odległość. 
Bez obiektywu                                                                   Z obiektywem

Bez obiektywu                                                                    Z obiektywem


Jak widać obiektyw działa. Zdjęcia mają większy kat, jednak występuje zaginanie zdjęć. Podobny efekt daje rybie oko. Fajnie nadaje się do zdjęć w pomieszczeniach ponieważ obejmuje większy obszar. Ja tam jestem zadowolony z efektu tym bardziej ze koszt budowy wyniósł mnie 3 zł za kawałek rurki o średnicy 50mm. :D


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz